Såhär är det va

Det tycks som att Kung Krokus har brottat ner Kung Bore, tänkte grottpojken när han pangade en dora för att vädra i sin björngrotta. Våren är här.

Det våras även i Bobby. Vi har tack vare den lyckade Newbodyförsäljningen samt ett glassigt stipendium blivit skolans rikaste förening. Pengarna i sig är dock inte det viktigaste, utan vad man kan göra med dem. MOHHAHAA. Hur som helst, sista bobbykvällen ska bli fet. Vi ska flytta ner i matsalen är det tänkt. Vi vill ha en riktig scen och ett schysst upplägg inför hela kvällen. Anders berättade för mig att gigintresserade band hade börjat skrika från höger och vänster när det pr:ades ordentligt för east. Som vi vet är dock schemat fullt på den fronten. Men så icke på bobbykvällen. Då kan vi säkert få några att komma.

Chrills och Steffos nya projekt ska spela också, och jag skulle vilja få Lisas band Creative Chaos att göra detsamma. Jag kan svära på att de kan blåsa er ut till en fjärde dimension. Om det bland våra led finns intresse för att  uppträda kommer en klassisk lapp snart dingla i musikavdelningen. 

Snart kommer den roligaste tiden på hela läsåret. Dra ert strå till stacken!

Soon I'm out of here

♣ Niklas 


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att Bore hämnades....

2009-03-27 @ 19:48:46
Postat av: Niklas

Du vet att Bore hämnas varje år va? Eller är det nytt för dig det här med årstider? ;)

2009-03-28 @ 22:41:43
Postat av: Anonym

Tycker det är väldigt tråkigt upplägg på East i år. Att Elever inte får någon direkt chans att spela förstör. Det ska trots allt vara en spelning som skolan har. Då borde eleverna få visa vad dom kan. Det är verkligen jättetråkigt att det inte blir så.. Besviken

2009-03-30 @ 18:12:09
Postat av: Niklas

Till ofvanstående:



Eleverna kommer spela, så var är det skon klämmer?

2009-03-31 @ 14:08:30
Postat av: Anonym

Ja eleverna får spela 3-5 låtar med klassen. Man får ingen chans att visa vad man kan. Förra året fick eleverna spela på andra scener.

2009-03-31 @ 21:21:19
Postat av: Anonym

Vi kan skita i att boka band nästa år, så kan ni styra upp festivalen själva. Eller så kan vi göra så att inga elever får spela alls. Det kanske är det mest rättvisa. Var glad åt det man har istället för att vara sur för det man inte har.

2009-03-31 @ 21:38:24
Postat av: Niklas

People, people...



Först och främst, stå för vad ni tycker och skriv era namn (bör alltid göras vid kommentar).



Kan man imponera med 8 låtar kan man imponera med 4, förutsatt att er setlist är demokratiskt bestämd. Som alltid när man jobbar i grupp får man sätta den framför sig själv.



Om folk i gruppen känner sig överkörda är det en diskussion för sig, hoppas det löser sig.

2009-04-01 @ 10:10:05
Postat av: Anonym

Handlar kanske inte om att vara sur eller glad. Men det borde lyssnas på vad eleverna tycker då det ändå är en skol grej.

Alla klasser kanske inte fungerar så bra och alla kanske inte får visa sitt med dem. Vad jag vet lever vi i Sverige där man ska få säga vad man tycker och det är vad jag gör.

2009-04-01 @ 19:36:27
Postat av: Martin

Nu tycker jag att det är en lite bitter stämning här. Eleverna får ju spela så jag förstår inte vad som är problemet. Om det inte fanns några andra band skulle ju du, anonyma typ, behöva repa in låtar för att spela nio timmar i sträck. Är det verkligen roligare? Man måste väga fördelar mot nackdelar.



Jag spelade 5 låtar förra året och alla bara skrattade åt mig, i år spelar jag inte en endaste ton men jag är glad ändå och det är fan inte varje dag! Så var glad åt din situation istället.

2009-04-01 @ 19:47:50
Postat av: magister A

Det var inte meningen att vara anonym. Den häringa siten vill liksom ta bort vad man skrivit i det fältet ibland... Sorry.

Jag vet inte vad alla tycker i detta ämne, men det verkar som i alla fall en av er har problem med upplägget av festivalen. Tanken är inte att det skall vara en uppvisning av er elever i första hand. Syftet är att alla någon gång ska få chansen att stå på en stor scen, att få uppleva hur det är att arrangera en stor grej som en festival. Det är nämligen inte alla här i världen som ens kommer i närheten av detta. Det är också en stor reklampelare för skolan i allmänhet och för musikundervisningen i synnerhet. Dessutom så finns det synnerligen gott om tillfällen att få "visa upp sig" om man vill det under terminens gång i övrigt. Om man tycker att det är för lite eller för få tillfällen går det alldeles utmärkt att skapa sina egna tillfällen. Jag har i alla fall inte tänkt sätta mig på tvären i såna fall. Tvärtom gillar jag ju, som ni kanske vet, folk som tar för sig och kommer med egna initiativ.

När det kommer till anonymiteten går det alldeles utmärkt att söka upp mig och prata med mig "eye to eye" om man vill. Ni vet vart mitt arbetsrum bor och jag bits inte.



Jag skrattade inte åt dig Martin. Tyckte du var rätt duktig, faktiskt... :-)

2009-04-01 @ 20:11:27
URL: http://browneye.se
Postat av: Martin

Fniss, tack herr Anders. Det var helt klart så att någon elak typ hade saboterat mina grejer, jag gör nämligen aldrig fel.

2009-04-01 @ 20:21:58
Postat av: Martin

Nu tycker jag att det är en lite bitter stämning här. Eleverna får ju spela så jag förstår inte vad som är problemet. Om det inte fanns några andra band skulle ju du, anonyma typ, behöva repa in låtar för att spela nio timmar i sträck. Är det verkligen roligare? Man måste väga fördelar mot nackdelar.



Jag spelade 5 låtar förra året och alla bara skrattade åt mig, i år spelar jag inte en endaste ton men jag är glad ändå och det är fan inte varje dag! Så var glad åt din situation istället.

2009-04-03 @ 22:53:13
Postat av: Den riktiga Martin

Föregående inlägg har jag inte skrivit, eller jag har ju skrivit det. Men jag har inte postat det nu, Who's the wise guy?

2009-04-04 @ 09:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0