Musiiiik ska byggas utav glädje

Redan nu är det bestämt att vi kör nästa Bobby night den 18:e december, torsdagen innan jullavslutningen. Börja gärna redan nu fundera på om det finns något som vore kul att spela! Tänk på att detta är en ypperligt bra chans att få spela upp exakt vad man vill,* med vem man vill och hur man vill. Sådana chanser är minsann inte lika vanliga som fisk och tågförseningar på tisdagar. Fundera gärna också på vad ni tror skulle göra detta bättre till nästa gång. Mer pauser? Mysigare? Annan sorts musik? vad som helst, hör gärna av er så vi kan göra Bobby night ännu bättre. En tanke jag har är att vi kanske skulle få dit fler artister utifrån och mixa programmet med dem och med er som vill uppträda, vilket kanske kan ingjuta en känsla av att det är mer på riktigt, och inte att förglömma roligare. Till nästa gång skulle jag bli jätteglad om cafésektionen utvecklades! (hint till Conny)  

Innan dess är det lite annat som händer i Bobby och estetlinjen. Nu på tisdag är det lunchkonsert med Saras och Marias elever. Nästa grej torde vara ettornas aulakonsert (med stöd från estetisk verksamhet och oss treor till och från). Jag känner också att det borde vara dags för tvåorna att köra lite 70-tal snart! Håll er uppdaterade så blir det fint.

 //Niklas

Jives EP-omslag

*Ja faktiskt, vad man vill. Efter att ni har pratat med mig, Anders, Maria, Sara, Steffo eller annan person som verkar lämplig.

Kommentarer
Postat av: Conny

Cafésektionen borde verkligen utvecklas. Problemet ligger i att många av er esteter ofta är hyfsat bekväma av er och inte har lust att fixa.



Men till nästa gång kan jag utnyttja ettorna. De har ju trots allt börjat på skolan av anledningen att baka till oss äldre och bättre.

2008-11-21 @ 17:26:22
Postat av: Niklas

Varför känns det inte som att jag tar åt mig av estetkritiken?



Men ack ja, det är krångligt att styra upp. Att få ettorna att baka vore svårt tror jag. Det är nog egentligen få som delar det administrativa engagemanget i det här, men din idé om möte är bra. Det man bör göra är alltså att bestämma när det ska vara och vilka som ska vara där.

2008-11-21 @ 19:50:24
Postat av: magister A

Tvåorna har 70-talskonsert nu på onsdag 10.30 och 11.30 och dessutom för alla som vill kl. 19.00 i aulan. Entrén på kvällskonserten är 20 kr. Fika säljs också.

2008-11-22 @ 09:28:02
Postat av: Conny III

Du ska inte ta åt dig av estetkritiken då du faktiskt är engagerad. Vi får väl se dig som någon slags hybrid kanske...

2008-11-23 @ 10:46:59
Postat av: Norea utan "D"

VI ETTOR ÄLSKAR och ÄGER PÅ ATT BAKA! :D

säg bara åt oss va vi ska göra så gör vi det!

va mysigt med en liten bloggis föresten!

2008-11-27 @ 22:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0